Marketingtruc’s: ik val ervoor

Marketingtruc’s: ik val ervoor

In godsnaam, ik heb zelfs marketing gestudeerd! Hoe maak je iets aantrekkelijk en praktisch onweerstaanbaar voor een klant? Juist ik zou beter moeten weten! Ik geef het toe… Mijn naam is Claudia en ik val voor marketingtruc’s.

Online rocks
Nu scheelt het dat ik niet vaak echt ga winkelen of naar de stad ga, dus je zou kunnen zeggen dat ik niet echt in de verleiding kon. Ware het niet voor het fenomeen: internet! Die vlieger gaat dus niet op, want ik merk vooral online dat ik steeds voor dezelfde truc val.

cc7fab6e52dd22080e4fb6a79a922190Gratis verzonden
Je kent dat vast wel, je zit op een site bestelt één ding en dan zie je staan ‘vanaf €50 gratis verzonden’. Gemiddeld zijn de verzendkosten iets van €4,00 of €5,00, maar toch kijk ik dan verder. Uiteraard zie je altijd wel nog meer leuke dingen en onder het mom van ‘ik kan het altijd nog terugsturen’, bestel je dat er gewoon bij. Natuurlijk snap ik zelf ook wel dat ik voor die €5,00 verzendkosten goedkoper uit ben, in plaats van nog meer artikelen te bestellen, maar het leed is dan al geschied. Uiteraard is het namelijk zo dat dan je hele bestelling leuk is, waardoor er weer niets teruggestuurd hoeft te worden.

Google is watching
Google probeert ook echt het geld uit je zak te trekken waar je bij staat. Heb je ergens één of twee keer (ja oké misschien 8 keer) gekeken, dan krijg je non-stop, op iedere site waar je ook komt te zien dat de spullen waar jij naar gekeken hebt NU in de aanbieding zijn! Je kunt er gewoon niet omheen, het scherm roept bijna: Koop mij, you know you want it…. Grrrrrr, rot op met je slimme truukjes!

Oops!
Shit! Het is ze weer gelukt… De marketing-jongens hebben mij in hun val gelokt en mij meer laten besteden dan ik eigenlijk in mijn hoofd had. Toch knap voor iemand die wel wat weet van de hoed en de rand…

Reageer op dit artikel

reacties op dit artikel

Read More